ALPINETREK

Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky cestovní agentury Alpinetrek.cze.s.r.o (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy o zájezdu uzavřené mezi
naší společností:
Alpinetrek.cze.s.r.o, se sídlem Pitterova 287/5,  130 00 Praha 3 - Žižkov.
IČ: 222 73 018
zapsaná: v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 412939
adresa pro doručování: Pitterova 287/5,  130 00 Praha 3 - Žižkov.
telefonní číslo: +420 737 151 789
kontaktní e-mail: alpinetrek@seznam.cz

1. ÚVOD

1.1. Obchodní podmínky vymezují a upřesňují naše vzájemná práva a povinnosti při uzavírání a plnění smlouvy o zájezdu (nebo jen „smlouvy“). Námi pořádané zájezdy prezentujeme na online portálu umístěném na webovém rozhraní www.alpinetrek.cz (dále jen „webové rozhraní“). Upozorňujeme, že pokud ve smlouvě o zájezdu není výslovně uveden opak, tak součástí smlouvy není zajištění letecké dopravy na místo zahájení zájezdu a z místa ukončení zájezdu.
1.2. Tyto obchodní podmínky se nevztahují na poskytování služeb cestovního ruchu podnikatelům za účelem dalšího nabízení těchto služeb. Nejste-li spotřebitelem (fyzickou osobou objednávající zájezd mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání), nevztahuje se na vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto obchodních podmínek.
1.3. V případě, že se uzavřená smlouva o zájezdu odlišuje od těchto obchodních podmínek, má přednost znění smlouvy o zájezdu.
1.4. Náš právní poměr se řídí smlouvou o zájezdu, těmito obchodními podmínkami, zásadami ochrany osobních údajů, Alpinetrek.cze.s.r.o podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní nebo v naší vzájemné komunikaci zejména při uzavírání smlouvy, a v otázkách zde neupravených také následujícími právními předpisy:

  • zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“);
  • zákonem č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o cestovním ruchu“);
  • zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze pokud jste spotřebitelem).

1.5. Pokud se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo pokud náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, berete na vědomí, že se náš vztah řídí českým právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád, je vám pak poskytována tato vyšší míra ochrany.
1.6. Objednáním zájezdu a dále též potvrzením na webovém rozhraní stvrzujete, že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi. Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Vaše práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly.

2. REZERVACE A UZAVŘENÍ SMLOUVY O ZÁJEZDU

2.1. Na webovém rozhraní je uveden seznam zájezdů včetně popisu hlavních vlastností jednotlivých zájezdů (destinace, termín, program apod.). Zájezdy nejsou primárně určeny pro osoby s omezenou schopností pohybu. Patříte-li mezi osoby s omezenou schopností pohybu, konzultujte s námi ještě před uzavřením smlouvy o zájezdu, zda je pro vás zvolený zájezd vhodný.
2.2. Prezentace zájezdů je informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste podali objednávku a aby došlo k potvrzení objednávky z naší strany.
2.3. V případě vašeho zájmu o vybraný zájezd nás můžete kontaktovat prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním objednávky zájezdu), telefonicky nebo e-mailem a zájezd bezplatně na 72 hodin rezervovat. Rezervace není závaznou objednávkou zájezdu.
2.4. Před uzavřením smlouvy o zájezdu obdržíte všechny nezbytné informace o zájezdu podle § 9a zákona o cestovním ruchu, tj. např. místo určení cesty nebo pobytu, dopravní prostředky, ubytování, stravování a další.
2.5. Upozorňujeme, že informace u zájezdů uvedené na webovém rozhraní nebo v katalogu se nemusí shodovat s informacemi od Ministerstva zahraničních věcí České republiky k cestování do jednotlivých států, což doporučujeme vzít v potaz před podáním závazné objednávky.
2.6. Podání závazné objednávky zájezdu je možné prostřednictvím webového rozhraní, nebo jiným způsobem, který aktuálně nabízíme. Údaje uvedené v závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás bezodkladně informujte telefonicky či e mailem.
2.7. Do pěti pracovních dnů od obdržení závazné objednávky vám bude na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce  zasláno potvrzení včetně dalších dokumentů tvořících smlouvu. Tímto potvrzením je uzavřena smlouva o zájezdu. Prosíme o kontrolu údajů ve smlouvě, v případě nesrovnalostí nás bezodkladně informujte. 
2.8. Pokud uzavíráte smlouvu o zájezdu za více osob, prohlašujete, že jste k uzavření smlouvy a k výkonu souvisejících práv a povinností včetně úhrady ceny zájezdu za tyto osoby zmocněni. Dále se zavazujete předat těmto osobám všechny informace a organizační pokyny týkající se zájezdu.
2.9. Podrobné pokyny k zájezdu, které nejsou obsaženy v potvrzení o zájezdu, vám zašleme na váš e-mail, nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu. Dojde-li k uzavření smlouvy v době kratší než 7 dní před zahájením zájezdu, zašleme vám informace a pokyny podle první věty při uzavření smlouvy.
2.10. Jméno, adresa, telefonní číslo, elektronická adresa a případně faxové číslo našeho průvodce, místního zástupce, kontaktního místa nebo jiné služby, která vám umožní nás (event. i případného zprostředkovatele zájezdu) urychleně kontaktovat, účinně s námi komunikovat, požádat o pomoc, ocitnete-li se v nesnázích nebo vytknout vadu zájezdu, vám budou poskytnuty při zahájení zájezdu.
2.11. Dokumenty tvořící smlouvu archivujeme v elektronické podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám.
2.12. Zájezdy jsou poskytovány v rámci skupiny, přičemž přibližná velikost skupiny je  1-25. Informace o minimálním počtu účastníků pro uskutečnění zájezdu naleznete v čl. 5.7.
2.13. Služby cestovního ruchu v rámci zájezdu vám budou poskytovány v českém jazyce.

3. CENA ZÁJEZDU A PLATEBNÍ PODMÍNKY

3.1. Před podáním závazné objednávky vám bude sdělena konečná cena zájezdu obsahující veškeré daně, cla a poplatky (zejména poplatky za vstupní víza a silniční poplatky). V ceně zahraničních zájezdů není zahrnuto cestovní pojištění. V ceně zájezdu není zahrnuta letecká doprava na místo zahájení zájezdu a z místa ukončení zájezdu, jelikož ta není součástí smlouvy o zájezdu (pokud ve smlouvě o zájezdu není výslovně uveden opak) a případně další platby, které jsou viditelně uvedeny v popisu zájezdu před uzavřením smlouvy.

3.2. Ve výjimečných případech z objektivních příčin může dojít k dodatečnému (jednostrannému) zvýšení ceny zájezdu. V takovém případě vás o zvýšení ceny budeme informovat bez zbytečného odkladu, nejpozději 20 dnů před zahájením zájezdu a vy jste povinni nám toto navýšení ceny zájezdu uhradit do 7 dnů od doručení takové informace. Ke zvýšení ceny zájezdu může dojít v následujících případech:

  • Zvýšení ceny za dopravu, včetně cen pohonných hmot. V případě, že dojde k navýšení ceny dopravy, zejména v důsledku navýšení průměrné ceny pohonných hmot, jsme oprávnění zvýšit cenu zájezdu, přičemž navýšení ceny zájezdu bude stanoveno částkou odpovídající zvýšení našich nákladů na obstarání dopravy a dalších nákladů s tím souvisejících.
  • Zvýšení plateb za plnění poskytovaná podle smlouvy třetími stranami, které se přímo nepodílejí na poskytnutí zájezdu, včetně plateb spojených s dopravou, např. letištních, bezpečnostních a přístavních poplatků. Jsme oprávněni zvýšit cenu zájezdu o částku odpovídající zvýšené platbě na osobu.
  • Zvýšení směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu nebo zvýšení daní. Jsme oprávněni zvýšit cenu zájezdu o částku odpovídající procentu navýšení, přičemž, není-li uvedeno ve smlouvě stanoveno jinak, je cena zájezdu vypočítána dle směnného kurzu vyhlášeného ČNB ke dni uzavření smlouvy o zájezdu.

Pokud dojde v době mezi uzavřením smlouvy a zahájením zájezdu ke snížení výše uvedených nákladů, máte právo na snížení ceny zájezdu. O snížení ceny vás budeme informovat bez zbytečného odkladu a vrátíme vám po odečtení skutečných administrativních nákladů částku, o kterou bude cena zájezdu ponížena. 
3.3. Cenu zájezdu můžete uhradit v českých korunách (CZK)
3.4. Cenu lze uhradit zejména  platební kartou, online platbou, převodem či vložením částky na náš bankovní účet a to zpravidla dvoufázově – formou zálohy a následného doplatku ceny. Zálohu jste povinni uhradit do pěti pracovních dnů od uzavření smlouvy, a to dle pokynů uvedených v zaslaném potvrzení. Doplatek ceny jste pak povinni uhradit nejpozději 20 dnů před zahájením zájezdu. Pokud je smlouva uzavřena v bližším termínu, je termín splatnosti ceny zájezdu určen individuálně v potvrzení zájezdu. 
3.5. Souhlasem s těmito obchodními podmínkami nám udělujete souhlas s vystavením daňového dokladu elektronickou formou.

4. ZMĚNA A ZÁNIK SMLOUVY O ZÁJEZDU

5.1. Jste oprávněni postoupit smlouvu o zájezdu na jinou osobu, která splňuje podmínky účasti na zájezdu (dále jen „náhradník“). Jste povinni nás o postoupení smlouvy včas informovat v textové podobě, nejpozději do sedmi dnů před zahájením zájezdu (v případě pozdějšího uzavření smlouvy o zájezdu bez zbytečného odkladu), a doložit nám prohlášení náhradníka o souhlasu s postoupením smlouvy a o splnění podmínek účasti na zájezdu, a dále také uhradit účelně vynaložené náklady s postoupením smlouvy vzniklé na naší straně. Spolu s náhradníkem jste k zaplacení doplatku ceny zájezdu a dalších nákladů zavázáni společně a nerozdílně.
5.2. Kdykoliv před zahájením zájezdu máte právo odstoupit od smlouvy. Nárok na vrácení ceny zájezdu bez stornopoplatku máte pouze v případě odstoupení od smlouvy z důvodu porušení povinností z naší strany nebo v případě, že v místě zájezdu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na vaši přepravu na zájezd (v tomto případě ale nemáte nárok na náhradu škody). Vezměte na vědomí, že o nevyhnutelné a mimořádné okolnosti ve smyslu předchozí věty se nejedná v případě změny pasových a vízových požadavků pro cestu, změny zdravotních požadavků pro čerpání zájezdu (například testy, karanténa, očkování) nebo změny (ne)doporučení Ministerstva zahraničních věcí ČR k vycestovaní do cílové destinace zájezdu. Odstoupíte-li z jiného důvodu než z důvodu porušení povinností z naší strany nebo z důvodu, kdy v místě zájezdu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na vaši přepravu na zájezd , jste povinni nám zaplatit odstupné v podobě stornopoplatku, a to v následující výši:

U leteckých zájezdů:

Doba před zahájením zájezduVýše stornopoplatku
Více než 90 dníSkutečně vzniklé náklady, nejméně však 500,- Kč/os
90 až 61 dníSkutečně vzniklé náklady, nejméně však 20 % z ceny zájezdu
60 až 41 dníSkutečně vzniklé náklady, nejméně však 40 % z ceny zájezdu
40 až 21 dníSkutečně vzniklé náklady, nejméně však 60 % z ceny zájezdu
20 až 5 dníSkutečně vzniklé náklady, nejméně však 80 % z ceny zájezdu
4-1 den před odjezdem, případně odstoupení v den zahájení zájezdu, nedostavení se včas na místo zahájení zájezdu nebo přerušení účasti na zájezdu z vlastní vůle100 % z ceny zájezdu


5.3. Skutečně vzniklými náklady se rozumí naše provozní náklady a smluvně sjednané, nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským a zahraničním dodavatelům služeb. Pro výpočet výše stornopoplatku je rozhodující datum, kdy nám je odstoupení od smlouvy poštou, příp. elektronicky doručeno. Na vaši žádost vám výši odstupného odůvodníme.

5.4. Vyhrazujeme si právo jednostranně započíst náš nárok na úhradu stornopoplatku proti vašemu nároku na vrácení ceny zájezdu. Cenu zájezdu sníženou o příslušný stornopoplatek vám vrátíme na účet, který nám pro tento účel sdělíte, jinak na účet, ze kterého jsme platbu obdrželi.
5.5. My máme právo odstoupit od smlouvy pouze v případě zrušení zájezdu z naší strany podle následujících článků (v těchto případech máte právo na vrácení ceny zájezdu, ale nemáte nárok na náhradu škody) nebo porušení povinností z vaší strany (především porušení povinnosti uhradit cenu zájezdu, zálohu či navýšení podle článku 3 těchto obchodních podmínek). V případě našeho odstoupení od smlouvy z důvodu porušení vašich povinností jste povinni nám zaplatit stornopoplatek, a to ve výši dle tabulek v článku 5.2 těchto obchodních podmínek.
5.6. Zrušit zájezd máme právo v případě nedosažení minimálního počtu účastníků nutného pro realizaci zájezdu dle následujícího článku. Zrušení zájezdu bude oznámeno co nejdříve, nejpozději však:

  • 20 dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní;
  • 7 dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících pět až šest dní;

5.7. Minimální počet účastníků je pro jednotlivé zájezdy dle způsobu dopravy následující:

  • letecké – 8-10 osob;
  • vlastní doprava – 12 osob.

5.8. Zájezd můžeme dále předčasně ukončit či úplně zrušit ještě před odjezdem v případě nepředvídané a neodvratitelné události jako je válka, povstání, živelná pohroma apod. (dále jen „vyšší moc“). Tuto skutečnost vám oznámíme bez zbytečného odkladu.
5.9. Pokud zrušíme zájezd z jiného důvodu, máte právo na vrácení ceny zájezdu.
5.10. Vzhledem k tomu, že u leteckých zájezdů v době uzavření smlouvy nemusí být znám vhodný termín odletu a příletu dle příslušných letových řádů, vyhrazujeme si právo změnit termín odjezdu a příjezdu zájezdu o 1 až 3 dny. Změna termínu zájezdu podle tohoto článku není změnou smlouvy a ani Vám nezakládá právo na odstoupení od smlouvy.
5.11. Donutí-li nás vnější okolnosti podstatně změnit některou z hlavních náležitostí zájezdu nebo nemůžeme-li splnit vaše zvláštní požadavky, které jsme přijali, navrhneme vám změnu smlouvy. Nesouhlasíte-li se změnou smlouvy, máte právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě pěti dnů od oznámení změny smlouvy (nejpozději však před zahájením zájezdu) bez nutnosti platit stornopoplatek. Pokud v této lhůtě od smlouvy neodstoupíte, platí, že se změnou souhlasíte. Jde-li o nepodstatnou změnu zájezdu, můžeme jednostranně změnit smlouvu. Tuto skutečnost vám oznámíme bez zbytečného odkladu. Nepodstatné změny Vám nezakládají právo k odstoupení od smlouvy. O nepodstatnou změnu smlouvy se jedná i v případě, kdy se podmínky smlouvy a zájezdu změní v důsledku změny pasových a vízových požadavků pro cestu nebo změny zdravotních požadavků pro čerpání zájezdu (například testy, karanténa, očkování).

5.12. V případě vašeho odstoupení od smlouvy z důvodu podstatné změny smlouvy podle předchozího článku vám vrátíme platbu za zájezd v plné výši, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy.
5.13. S ohledem na momentální fyzický, psychický a zdravotní stav účastníků, nepříznivé počasí a další okolnosti (např. změna letových či jízdních řádů) může vedoucí zájezdu plánovaný program zájezdu omezit, zrušit či jej nahradit programem jiným. 

6. PODMÍNKY ÚČASTI NA ZÁJEZDU, ODPOVĚDNOST

6.1. V případě, že u sebe nebudete mít platný cestovní doklad (cestovní pas), souhlas (druhého) zákonného zástupce s vycestováním nezletilé osoby (v případě, že jste nezletilou osobou nebo se účastníte zájezdu spolu s nezletilou osobou), nebo budete vzhledem k charakteru zájezdu zjevně nedostatečně vybaveni, nebude vám umožněna účast na zájezdu bez nároku na vrácení ceny.
6.2. Jsou-li pro zájezd nutná víza, vyřizujeme je pro vás my, pokud jste občany České republiky. Jste povinni dodat veškeré potřebné podklady řádně a včas dle našich pokynů, v opačném případě si víza musíte zajistit sami. Pokud není možné vyřízení víz zprostředkovat nebo pokud nejste občany České republiky, zajistíme pro vás veškeré informace a podklady, abyste si je mohli vyřídit sami. Za vydání víz v takovém případě neneseme odpovědnost. Před zahájením zájezdu máte povinnost informovat se o podmínkách a změnách pasových, vízových a zdravotních požadavků cílových i tranzitních zemí.
6.3. Součástí některých zájezdů je fyzicky náročný program. Každý z účastníků zájezdu musí sám na základě prezentace programu zájezdu posoudit, zda takový program zdravotně, technicky, komunikačně i jinak zvládne.

6.4. Účastí na zájezdu vyjadřujete souhlas s tím, že budete respektovat pravidla uvedená v těchto obchodních podmínkách či na webovém rozhraní a naše pokyny nebo pokyny našeho zástupce, budete se řídit instrukcemi a zdržíte se jakéhokoliv jednání, které by mohlo narušit průběh zájezdu.
6.5. V průběhu zájezdu jste povinni zejména:

  • dodržovat všechny naše pokyny nebo pokyny našeho zástupce;
  • dodržovat právní předpisy navštívených států;
  • nenarušovat průběh zájezdu nevhodným chováním;
  • chovat se k nám nebo k našemu zástupci a ostatním účastníkům v souladu s obecně uznávanými pravidly chování;
  • počínat si za všech okolností tak, aby nedošlo ke vzniku škod na majetku či zdraví nás, našeho zástupce, ostatních účastníků či třetích osob. V souladu s uvedeným pravidlem máte povinnost nenastoupit na zájezd, jevíte-li známky nakažlivé nemoci a v případě, kdy se na Vás vztahují karanténní omezení, na základě kterých se zájezdu nemůžete účastnit.

6.6. V případě porušení článku 6.4 a 6.5 vám může být odepřeno právo další účasti na zájezdu bez nároku na vrácení ceny.
6.7. Neneseme odpovědnost za nepříznivé následky neodvratitelných a nepředvídatelných přírodních, politických, civilních, dopravních a dalších událostí a stavů, které nemůžeme ovlivnit. V případě zrušení zájezdu z důvodů vyšší moci budeme postupovat podle článku 5 obchodních podmínek.
6.8. Vedoucí zájezdu je oprávněn zakázat individuální program, popř. vás vyloučit z části programu, pokud váš zdravotní stav, zkušenosti, znalosti či vybavení neodpovídají jeho náročnosti. Ve zcela mimořádných případech (vulgární chování vůči ostatním účastníkům či místním obyvatelům, soustavné nedodržování pokynů personálu a z něj plynoucí narušování programu zájezdu, nadměrná konzumace alkoholu či zneužívání omamných látek, porušování právních předpisů apod.) můžete být vyloučeni ze zájezdu či předáni vyšetřovacím orgánům příslušného státu.
6.9. V průběhu zájezdu pořizujeme obrazové, zvukové i audiovizuální záznamy ze zájezdů, na nichž může být zachycena vaše podoba a projevy. Tyto záznamy dále uchováváme pro naše interní potřeby, zveřejňujeme na webovém rozhraní a v propagačních materiálech pro účely propagace, nabízení a poskytování našich služeb. Účastí na zájezdu dáváte vy i případní další účastníci svolení se zachycením a rozšiřováním své podoby ve smyslu § 84 a § 85 občanského zákoníku. Svolení je uděleno na dobu neurčitou a můžete jej kdykoliv odvolat (tj. i v průběhu pořizování záznamů při zájezdu či po zveřejnění záznamů).

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A NÁHRADA ŠKODY

7.1. Vaše práva z vadného plnění a náhrada škody se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2537 až 2544a občanského zákoníku).
7.2. Jako pořadatel zájezdu odpovídáme za řádné poskytnutí všech cestovních služeb zahrnutých ve smlouvě o zájezdu. Odpovídáme za to, že má zájezd vlastnosti, o nichž jsme vás ujistili nebo které jste vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekávali. V případě, že zájezd nemá tyto vlastnosti, reklamaci zájezdu jste u nás povinni uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatků (je-li to možné, v průběhu zájezdu na místě). Vadu můžete vytknout i u případného zprostředkovatele zájezdu. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám (příp. zprostředkovateli zájezdu) byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z vadného plnění.
7.3. Neodmítneme-li odstranit vadu nebo není-li zapotřebí okamžité nápravy, určete nám při uplatnění reklamace přiměřenou lhůtu k odstranění vady.
7.4. Pokud je zjednání nápravy možné a pokud si taková náprava nevyžádá neúměrné náklady, zajistíme odstranění vady. Jedná-li se o podstatnou vadu, nabídneme vám náhradní řešení stejné nebo vyšší jakosti bez dodatečných nákladů z vaší strany. Pokud to není možné, nabídneme vám náhradní řešení nižší jakosti, přičemž vám poskytneme přiměřenou slevu. Není-li náhradní řešení srovnatelné s tím, co bylo ve smlouvě ujednáno, nebo není-li poskytnutá sleva přiměřená, máte právo náhradní řešení odmítnout.
7.5. Pokud nezjednáme nápravu v přiměřené lhůtě, kterou nám určíte, můžete si zjednat nápravu sami a následně vám uhradíme účelně vynaložené náklady, nebo, jedná-li se o podstatnou vadu, můžete odstoupit od smlouvy bez zaplacení odstupného. V takovém případě vám rovněž poskytneme bez zbytečného odkladu a bez dodatečných nákladů rovnocennou přepravu do místa odjezdu nebo jiného dohodnutého místa.
7.6. V případě včasné a oprávněné reklamace máte rovněž právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Promlčecí lhůta uplatnění tohoto práva činí dva roky.
7.7. Dále máte právo na pomoc v nesnázích v průběhu zájezdu. Pokud si zaviníte nesnáze sami, máme právo po vás požadovat přiměřenou náhradu skutečně vynaložených nákladů.
7.8. Nelze-li v důsledku nevyhnutelných a mimořádných okolností zajistit váš návrat podle smlouvy, neseme náklady na vaše nezbytné ubytování, pokud možno v rovnocenné kategorii nejvýše na tři noci, nestanoví-li jiný právní předpis jinak nebo nejste-li osoba s omezenou schopností pohybu, doprovod takové osoby, těhotná žena, nezletilý bez doprovodu nebo osoba vyžadující zvláštní lékařskou pomoc (zde je třeba sdělit zvláštní potřeby alespoň 20 dnu před zahájením zájezdu).
7.9. O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
7.10. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7.11. V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zájezdu. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
7.12. Při porušení našich povinností máte dále nárok na náhradu škody (resp. újmy), která vám v důsledku toho vznikla. Při uplatňování práva na náhradu škody doporučujeme předložit doklad o zakoupení zájezdu (potvrzení o zájezdu) a oznámit datum události, ve které spatřujete porušení povinností ze smlouvy o zájezdu. Rovněž doporučujeme předložit policejní protokol, byla-li taková událost předmětem policejního vyšetřování, a dále veškeré další podklady vztahující se k předmětné události. Nemáte-li k dispozici protokol ani jiné oficiální doklady, doporučujeme předložit vlastní prohlášení o průběhu událostí a pokud možno jej opatřit podpisy svědků.
7.13. Promlčecí lhůta uplatnění práva na náhradu škody činí dva roky. Rozsah náhrady újmy je limitován trojnásobkem celkové ceny zájezdu.

  • V případě porušení našich povinností ze smlouvy je výše poskytované náhrady škody omezena dle mezinárodních smluv, jimiž je Česká republika vázána.

8. POJIŠTĚNÍ

  • 8.1. Není-li ve smlouvě o zájezdu uvedeno jinak, všech zahraničních zájezdů NEPOSKYTUJEME cestovní pojištění.  Učastníci zájezdu jsou povinné sjednat příslušné a správné cestovní pojištění odpovídající danému zájezdu. Vaše pojištění musí začíná platit vždy překročením státních hranic ČR směrem do zahraničí a končí překročením státních hranic ČR směrem ze zahraničí, anebo uplynutím 30 dnů nepřetržitého pobytu v zahraničí.
    8.2. Sjednání pojištění musí obsahovat.
  • pojištění storna zájezdu
  • pojištění urazu a hospitalizace
  • pojištění odpovědnosti za škodu
  • pojištění zavazadla

8.3. Pojištění se musí vztahovat na veškeré sportovní aktivity na našich zájezdech, v souladu s všeobecnými pojistnými podmínkami pro cestovní pojištění. 

8.4. Pro případ ekonomického úpadku podle zákona o cestovním ruchu poskytuje společnost Alpinetrek.cze.s.r.o  uhrazení všech nákladů spojených s neplněním našich závazků. V případě našeho úpadku po zahájení zájezdu vám bude zajištěna repatriace.

 

9. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ

9.1. Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn naším autorským právem nebo právy dalších osob. Obsah nesmíte měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez našeho souhlasu či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní.
9.2. Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
9.3. Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
9.4. Pokud se při užívání webového rozhraní dopustíte jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, jsme oprávněni omezit, pozastavit nebo ukončit váš přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě jste dále povinni uhradit nám škodu, která vaším jednáním dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.
9.5. Upozorňujeme vás na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.